GYIK

Mi a speedfitness?

A Speedfitness az EMS készülékek legújabb generációját képviseli. Kis erősségű elektromos impulzusokkal feszíti meg az izmokat. A testizomzat 90 %-át bevonja a munkába, anélkül, hogy az ínakat és az ízületeket megterhelné, ezáltal nem csak hatékony, hanem rendkívül biztonságos módszer. Mivel az izomcsoportokat egyszerre dolgoztatja, és a felszíni izmok mellett a mélyizmokat is eléri, egy 20 perces edzés 2 órás megfeszített izommunkával járó testmozgásnak felel meg.

Mi az elektrostimuláció (EMS)?

Electro-myo-stimulation = elektromos izomstimuláció

A módszer, lényege, hogy az izom összehúzódást nem súlyok emelésével érjük el, hanem elektromos áram használatával, mely közvetlenül az izmokat dolgoztatja. Az EMS-ben az áramerősséget az amper ezredrésze, (micro-Amper) nagyságú tartományban használjuk. A tréning a stimulált izomzatnál olyan intenzív összehúzódást képes előidézni, amely a klasszikus erőnléti edzéseknél nem érhető el.

Mit kell tudni az izmokat érő impulzusokról?

Az impulzus frekvencia (Hz-ben) mutatja meg, hogy hány egyedi impulzus hat az összehúzódás időtartama során az izomzatra. Az edzés alatt 4 másodperces időközönként váltják egymást a stimulációs és a pihenő periódusok.

  • 7 Hz: 7 izom összehúzódást jelent egy másodperc alatt. Jótékony hatásai a fájdalomcsillapítás, az anyagcsere és vérkeringés fokozása.
  • 85 Hz: 85 izom összehúzódás egy másodperc alatt . Optimális inger a harántcsíkolt izomzat számára.
  • 100 Hz: 100 izom összehúzódás egy másodperc alatt. Jótékony hatása a fájdalomcsillapítás terén jelentkezik.

Mik a Speedfitness tréning jótékony hatásai?

Az EMS-tréning eddigi tudományos kutatómunkával alátámasztott hatásai:

  • Az EMS hatékonyan küzdi le népbetegségünket, a hátfájást
  • Az EMS hatékonyan csökkenti a társadalomban gyakran tabuként kezelt vizelettartási,inkontinencia tüneteket
  • Az EMS számos pozitív szubjektív hatást vált ki és összességében pozitívan hat a hangulatra
  • Az EMS nagymértékben növeli az erőnlétet és lehetővé teszi az alakformálást
  • Az EMS tréning a hagyományos erőnléti edzéshez képest alacsonyabb szív- és laktóz-terhelést idéz elő, ezáltal új célcsoportok eléréséhez járulhat hozzá. Egészségügyi-, rehabilitációs- és időskori kezelésekben célzott használatot tesz lehetővé.

Az EMS tehát egy nagyon hatékony, sokoldalúan felhasználható tréning készülék, mely számtalan fontos gyógyító és preventív hatást ér el, ráadásul nagyon kevés időigénnyel. (15-20 perc )

Hogyan zajlik egy edzés?

A tréning előtt az edzeni vágyók nagyobb izomcsoportjaira egy-egy elektródát erősítünk. Ezek segítenek a nagyobb és intenzívebb izom összehúzódás elérésében. Az edzés mindössze 20 percig tart. Ezalatt 4 másodperc hosszúságú elektromos stimuláció éri az izomzatot, melyet ugyanilyen hosszúságú pihenő periódus követ. A stimulációs periódus idején különböző, változatos és személyre szabott gyakorlatokat kell végezni, így növelve az edzés hatékonyságát.Az EMS gépen minden egyes elektródát külön-külön szabályozhatunk. Ezáltal minden egyes izomcsoportra beállítható a megfelelő terhelés, ami lehetővé teszi az izomcsoportok célzott stimulálását. Az edzés kezdetén mindenki beállít egy alap terhelést, melyet a továbbiakban a gyakorlatoknak megfelelően a személyi edző fog változtatni. A terhelés nagysága egyénenként változó. A test vezetőképessége függ a vendég testfelépítésétől, testtömeg-indexétől, valamint az adott napra vonatkozó testi és lelki állapotától.

Hetente hányszor lehet edzeni?

Egy Speedfitness edzés 20 percig tart. Egy héten 2 alkalom az ajánlott, mivel az edzés nagyon intenzív. A tréning hatása a terheléstől és a közben végzett gyakorlatoktól függ. Egyaránt alkalmas izomnövelésre, súly csökkentésre, valamint rehabilitációs célokra is. A súlycsökkentő hatás fontos része a regeneráció. Az edzést követően fokozódik az anyagcsere, ami 2 nap után is átlag feletti értékeket mutat.

Miért jobb a Speedfitness, mint a hagyományos fitnessedzés?

A Speedfitness esetében a sorozatszám nagyobb. A különböző gyakorlatok által különböző izomcsoportokra helyeződik a hangsúly, az alap feszültség mégis megmarad a teljes izomzatra minden impulzusnál. Az EMS technológia beállítástól függően akár másodpercenként 80-szor is képes stimulálni az izmokat. Ez egy 15 perces edzés alkalmával 150-szer intenzívebb izom összehúzódást eredményez.

Miből áll egy személyi edzés?

A személyi edzések lényege, hogy a vendéget egy felkészült EMS edző irányítja végig az edzésprogram minden percében. Az edzésprogram egyénre szabott, egy adott célnak megfelelően kialakított edzésterv szerint kerül összeállításra. Ilyen cél lehet például a testsúlycsökkentés, a rehabilitáció, az egyes izomcsoportok formálása, vagy akár az állóképesség javítása. Az edzéseket minden vendégünk számára egyénileg dolgozzuk ki, és állítjuk össze. A négy másodperces pihenőidő alatt mindig előre mutatjuk be a soron következő gyakorlatot, és az edzés során mindvégig végre is hajtjuk ezeket, hogy a vendégek könnyebben elsajátíthassák a mozdulatokat.

Mit kell vinnem az edzésre?

A Speedform Studio minden olyan eszközt biztosít a vendégek számára, melyek magához az edzéshez és az edzés kellemes körülményeinek biztosításához szükségesek. Ide tartoznak a speciális Speedfitness edzőruhák, a törölközők és tisztálkodó szerek, valamint a nélkülözhetetlen ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmazó italok. Az edzés természetesen végezhető saját fitnessruhában is, de ebben az esetben az alábbi követelményekre figyelemmel kell lennünk:

  • 100% (min. 95%) pamut alapanyag
  • testhez simuló fazon
  • a felsőrész ujja könyökig érő
  • a nadrág térdig érő vagy térd felett érő

A tréninghez edzőcipő használata nem szükséges.

Hatásos a Speedfitness a hátfájás ellen?

Az egész testre kiterjedő EMS-tréning nagyon rendkívül küzd a hátfájás ellen, ami már szinte népbetegségnek számít. Az áram láthatóan a mélyebb izomszövetekbe is behatol, melyeket a hagyományos kezelési módszerekkel csak nehezen lehet elérni.

A hátfájás csökkenéséről a tudományos kutatómunkában részt vevő vizsgálati személyek közel 90 százalékaszámolt be. A panaszok gyakorisága és intenzitása is jelentősen csökkent az edzés időtartama alatt.

A speciális, az egész testre kiterjedő EMS-tréning egy időtakarékos, nagyon hatékony köredzésprogramot jelent, amelynek célja a hosszantartó pozitív egészségügyi hatás. Ennek során terápiás és preventív célokat is elér.

Mi az a cellulit?

A cellulit, azaz narancsbőr kialakulásában főként az elégtelen vér- és nyirokkeringés játszik szerepet, amit fokozhat a kevés mozgás, vagy a túlsúly is. Emiatt romlik a sejtek oxigén- és tápanyagellátása, a salakanyagok pedig nem ürülnek ki szervezetünkből, hanem lerakódnak a sejtek között. A szövetek ödémássá válnak, a zsírsejtek pedig növekedésnek indulnak. A lerakódott zsír ennek köszönhetően kidudorodik és a kötőszövetnek nyomódik, kiadva ezáltal a narancsbőrre jellemző hepehupákat.

Ha nem sportolunk, semmi esélyünk a narancsbőrrel szemben.A mozgásszegény életmód mellett az egészségtelen élelmiszerek fogyasztása, a fogamzásgátló és más gyógyszerek szedése, a dohányzás, és az alkoholfogyasztás is kedvez a cellulit képződésének. A Speedfitness speciális cellulit programja kifejezetten az intenzív anyagcsere-serkentésre lett kifejlesztve, mely gondoskodik a lerakódások elszállításáról és szervezetünk méregtelenítéséről.

Miért jó a Speedfitness a cellulit ellen?

A Speedfitness elektromos stimulációs edzésnek többféle hatása is van a cellulit ellen. Többek között a kötőszövet hatékony megfeszülése, a vérkeringés serkentése és a fölösleges zsírsejtek elszállítása figyelhető meg, a Speedfitness cellulit programjának hatására. A stimulációnak köszönhetően a bőr kinézete gyorsan javulni kezd.

Miért hatékony módszer a Speedfitness a testsúly csökkentés terén?

A súly- és zsírcsökkentést napjainkban gyakran helytelen és egyoldalú diétával közelítik meg. Így gyakran a testsúly rövid ideig tartó csökkenésére sor kerülhet, de csak az izomszövetek nagy mértékű leépülésének rovására. A rossz táplálkozásból, mozgáshiányból, vagy akár túlzásba vitt állóképességi edzésekből álló életforma vezet csak igazán a test anyagcsere folyamatainak rossz irányú elmozdulásához.

A Speedfitness tréningek során a testsúly és a testzsír hatékony és tartós csökkentése az edzésekkel felépített zsírmentes izomtömeggel valósulhat meg. A magas anyagcsere-aktivitás az EMS-tréning közben és még órákkal utána is fennmarad, az alapanyagcsere az izomtömeg növekedése miatt tartósan megnő. Az ezzel párhuzamosan zajló egészséges táplálkozással a testsúly ésszerűen és tartósan csökkenthető.

Mire kell figyelnem az edzés előtt?

A legjobb Speedfitness tréninghatás eléréséhez az edzés előtt 2-3 órával szénhidrátban dús ételt kell fogyasztani, hogy a szervezet felkészülhessen az intenzív edzésre. Az edzés előtt 30-45 perccel igyunk legalább fél liter folyadékot. A legalkalmasabb a langyos víz. A koffein- és alkoholtartalmú italokat jobb elkerülni, mivel a folyadék kiválasztást serkentik. A gyümölcslevek szinten kerülendők, mivel ezeket a gyomor csak korlátozottan képes feldolgozni. Közvetlenül tréning előtt, az edzésre megérkezve, egy ásványi anyagokat tartalmazó ital vagy szénhidrátban dús energiaital fogyasztása ajánlott.

Mire kell figyelnem az edzés során?

Az edzés során arra kell figyelni, hogy a személyi edző által bemutatott gyakorlatokat a lehető legpontosabban végezzük el, mert így elkerülhető a rossz mozdulatok által kiváltható ízületterhelés vagy sérülés. Az impulzusok erősségére mindenki eltérően reagál, ezért fontos, hogy felismerjük és pontosan jelöljük ki azt az áramerősséget, amelynél izmainkat a legnagyobb hatásfokkal tudjuk megdolgoztatni.

Milyen kedvezményeket vehetek igénybe?

A Speedform Studio rendszeresen biztosít kedvezményeket vendégei számára. A kedvezmények egy része (pl.: a Speedfitness ruha ingyenes biztosítása) folyamatosan igénybe vehető, míg más részük időszakonként változik, megújul. Érdemes tehát rendszeresen ellátogatni honlapunkra és nyomon követni kedvezményeink, akcióink alakulását.

Milyen izomcsoportokat dolgoztathatok meg a Speedfitness edzések során?

A Speedfitness teljes testre kiterjedő tréning, mivel a készülék minden izomcsoportot egyidejűleg stimulál. Az edzés során a comb, a fenék, a hát, a has, a mellés a kar izmai egyszerre dolgoznak.

Kik számára javasolt a Speedfitness?

A Speedfitness edzésprogram bármely korosztály számára ajánlott, természetesen az egyéni sajátosságok és körülmények figyelembe vételével.

Mikor nem javasolt a Speedfitness tréning?

  • Lázas megbetegedéseknél, akut bakteriális vagy vírusos betegségek esetében
  • Daganatos megbetegedéseknél
  • Tuberkulózis esetén
  • Vérzés esetében, súlyos vérzési zavaroknál (vérzékenység)
  • Súlyos neurológiai betegségeknél
  • Allergiás bőrmegbetegedéseknél
  • Szívritmusszabályzó használata esetében
  • Diabétesz esetében
  • Trombózis, vagy trombózisra való hajlam esetén
  • Epilepszia
  • Terhesség
  • Szülés után 3 hónapig
  • Szklerózis multiplex esetén
  • Rossz, általános közérzet esetén